Atea

How to handle it

Infomercials för Atea eShop som sticker ut och informerar om produkter, produktegenskaper och USP:ar.

Är det två avdankade programledare? Eller riktiga it-experter?

Konceptet Can You Handle It? etablerade inköpare och användare som framgångsrika power-karaktärer i färgstarka miljöer. Men vilka rör sig bakom kulisserna? Det ville vi svara på genom infomercial-serien How To Handle It.

Med klichéfyllda säljpitcher och grundlig produktinformation guidar de två rollfigurerna tittaren genom Atea eShops utbud. Är det två avdankade programledare från TV-Shop? Eller riktiga it-experter, undangömda i källaren på Ateas huvudkonto? Är det Dolda Kameran? Ingen vet — men de två vet allt om How To Handle It.

How to handle it, med Atea eShop.

Det kan vara både roligt och informativt

How To Handle It-filmerna är ett sätt att förpacka produktinformation på ett underhållande sätt, och i ett format där informationen kan vara mer utförlig än i Can You Handle It. Produkter och tillverkare tas på största allvar; komiken handlar inte om prylar eller tjänster, utan bygger på de två karaktärerna och de märkliga situationer de tillsammans skapar.

Kanaler: Youtube, nyhetsbrev, kampanjsida Atea.

Fler uppdrag