Sedan 2022 har vi arbetat med att öka Råd & Röns varumärkeskännedom för att bredda målgruppen och rekrytera nya prenumeranter. Genom kartläggning av omvärld, målgrupp och digitala ytor skapade vi en innehållsstrategi som träffade mitt i prick.
Mellan 2023 och 2024 ökade Råd & Rön sin organiska räckvidd på Facebook med +440 %! Inte genom att publicera fler inlägg; tvärtom var de färre än förut. Men det var inlägg av rätt sort. På Instagram ökade den organiska räckvidden med +52 % och de organiska exponeringarna med hela +438 %. Dessutom lyckades vi öka antalet personer som börjat följa Råd & Rön på Instagram direkt från ett inlägg med hela +4236 %!
I arbetet ingick att ta fram innehållstyper, en modell för idégenerering och planering, mallar för publicering samt metod för kvalitetssäkring och insiktsdriven utvärdering för att fortsätta bygga förståelse för och kartlägga målgruppen. Vi har också löpande stöttat med produktion av innehåll.
Läs här om hur vårt arbete med köpt annonsering för Råd och Rön!