Havredals (2019)

Vi hade nöjet att arbeta fram berättelsen om det nya varumärket Havredals.

Bakgrund

Ett nytt varumärke tar ett kliv in på marknaden för växtbaserade alternativ till animaliska livsmedel. Havredals, vars havrebaserade produkter är ett närodlat, lokalt alternativ till konkurrenternas, har kunnat påvisa hälsoeffekter som är så pass konkreta att deras havredryck nu säljs på apotek.

Uppdrag

Havredals behövde konkretisera och paketera sitt varumärke genom form, bildspråk, berättelse och tonalitet. KWD Studio fick i uppdrag att ge Havredals en röst.

Genomförande

Genom inläsning, konkurrentanalys, möten med Havredals skapare och interna workshops hittade vi den plats på marknaden som Havredals ska fylla. Vi skapade en tonalitet och identitet som passar hela vägen från bakgrundsberättelse och hemsida till förpackningscopy. Havredals första produkter lanserades tidigt 2020.

Havredals havredryck finns nu på flertalet platser runt om i landet.
Porträtt på Karolina Westerlund

Jag berättar gärna mer om hur vi arbetat med Havredals och hur vi kan hjälpa er.

Karolina Westerlund, VD och innehållsstrateg
073 676 33 40 eller karolina@kwdstudio.se

Nästa case

Atea (2019)

Can you handle it? Ett nytt koncept för it-jätten Atea som bryter med branschens konventioner och bygger relation med målgruppen.