Inför julen 2023 har KWD Studio hjälp Stim med ett kommunikationskoncept i syfte att önska kunderna en god jul och tacka för att de bidrar till ett rikt musikliv. Målet har varit att stärka relationen till kunderna samt öka lojaliteten.
Lösningen blev Sounds like 2023, en sammanfattning av vad Stims kunder varit med och bidragit till genom musiken de spelat inom ramen för sin verksamhet. Låtarna och musikskaparna som spelades mest, platserna det spelades på och stödet Stim fördelade tack vare sina kunders insats.
Sounds like 2023 realiserades i form av en kampanjsida samt ett digitalt utskick som segmenterades på kunder inom bakgrund och live.
De digitala utskicken blev en succe med en öppningsfrekvens på över 50%. Och kampanjssajten togs emot med rungande applåder och har skapat en stolthet hos medarbetare liksom kunder och musikskapare. Det fina mottagandet har gjort att Stim redan nu vill spinna vidare på konceptet för 2024.
Nyfiken på hur 2023 lät? Sounds like 2023
Stim är en medlemsorganisation utan vinstintresse som tillsammans med anslutna musikskapare och kunder ger förutsättningar för skapande och återväxt i Sveriges musikliv.
I det här projektet samarbetade vi med AD Johan Nohr i vårt frilansnätverk. KWD Studio stod för idé och koncept, copy samt strategi för spridning. Johan stod för design och implementering på webbplats samt nyhetsbrev.