Atea

Microsoft Surface — för många ytor

Atea eShop ville tillsammans med Microsoft lyfta fram bredden av egenskaper hos produkterna inom Microsoft Surface.

En huvudfilm gav mängder med enheter

Vår lösning blev en film som visade hur Surface-produkterna passar alla, oavsett personlighet. Filmen togs även ut i tre kortare delfilmer, display, gifar och motion graphic, och kompletterades med underhållande artiklar om produktegenskaper.

One size doesn't fit all. Microsoft Surface med Atea eShop

Integrerad kampanj i köpta och egna kanaler

Eftersom kampanjen skulle gå i enbart digitala kanaler valde vi att bygga upp och aktivera den med hjälp av flera innhållsdelar som tillsammans bildar en helhet. En huvudfilm och tre delfilmer, artiklar för native-annonsering, nyhetsbrev och kampanjsida sammt display-annonsering.

KWD Studios arbete innefattade kreativ idé/koncept, kampanjstrategi, filmproduktion, copy, produktion av banners, medieplan och aktivering.

Bilder för displayannonsering samt till nyhetsbrev och kampanjsida hos Atea

Kanaler: Youtube, Google display-ads, native-ads och SEM.

Fler uppdrag