Fjällräven

Produktlansering med influensersamarbeten

När Fjällräven skulle lansera en cykelkollektion i samarbete med Specialized fick vi uppdraget ta ut kampanjen i förtjänade kanaler.

Vikten av att vårda ett varumärke

När Fjällräven, som är ett av Sveriges mest kända och älskade varumärken, skulle lansera en cykelkollektion i samarbete med Specialized fick vi frågan om vi kunde hjälpa dem att nå ut i förtjänade kanaler.

Alla som arbetar med förtjänade kanaler vet hur viktigt det är att träffa exakt rätt målgrupp, utan att på något sätt göra avkall på varumärkets DNA. Det handlar om att skapa kommunikation som tilltalar rätt målgrupp, och samtidigt stärker och vårdar varumärket.

Vi lyckades paketera erbjudandet på ett sätt som inte bara ledde till fina placeringar under kampanjen, utan också öppnade upp för större samarbeten över tid.

Fjällräven hade en tydlig idé om vilka de ville nå, och KWD Studios uppdrag var att identifiera profiler och influencers som gjorde det möjligt att nå dessa målgrupper i förtjänade kanaler.

Agnes Maltesdotter för Fjällräven.

Fler uppdrag