Uppdraget blev att kommunicera företagets gedigna historia och produkternas höga kvalitet på ett ”poppigt” och engagerande sätt!
Eftersom Cherry är ett anrikt företag med basen i Tyskland tog vi fasta på egenskaper vi ofta förknippar med just Tyskland och som i Cherry’s fall dessutom stämmer väl. Det blev en visuellt poppande kampanj med en copy som berättar om tysk precision och tangentbordsknappar som aldrig lossnar.
Som många andra i Tyskland gillar vi kontroll, precision, säkerhet och kvalitet. Egenskaper från människa till maskin som vi har utvecklat våra produkter med ända sedan 50-talet. Säkerhet i form av smartcard-lösningar som t.o.m våra konkurrenter använder. Kvalitet som gör att produkterna håller år ut och år in och så att vi bara behöver fem personer på kundtjänst, för hela Europa.
En livslängd på 10 miljoner nedslag betyder att du kan skriva wow! 2, 5 miljoner gånger. Grattis, då har du nog ett roligt jobb. Alla andra kan njuta av ett slimmat och kompakt tangentbord med en mekanisk precision som känns ut i fingrarna. Wow!
I årtionden har våra tangenter och tangentbord varit dataspelarnas favoriter. Det betyder egentligen att vi har blivit mer eller mindre misshandlade av gamers utan att gå sönder. En sak kan vi lova; håller vi för dataspelande så håller vi för fler pivot-tabeller än du någonsin hinner göra. CHERRY KC 1000 är kontorets arbetshäst. Robust, tyst och hållbar. Pålitlig och optimerad för kontorsarbete.
Vi ville också på ett enkelt sätt lyfta varumärkets historia och gedigna erfarenhet med hjälp av en animerad film.
Kampanjdelar: Kampanjsida eShop, banners eShop, display ads, gif, animerad kollagefilm.
Arbetsgrupp KWD
Jon Dreierbakken koncept, copywriter, art direction
Johanna Celion projektledare
Karolina Westerlund kundansvarig