SVT (2018–)

Löpande strategiskt rådgivning kring kommunikation och marknadsföring i digitala kanaler.

Pitchvinnare 2019 som digital marknadsföringspartner.

Programmarknadsföring och idémetod

KWD har tagit fram en metod för idégenerering för SVT:s programmarknadsföring i sociala kanaler. I nära samarbete med den grupp hos SVT som ansvarar för programmarknadsföringen har vi utarbetat strategier för hur man ska jobba med varierande format och kanaler, intern kompetensutveckling inom klippteknik, grafik, idéarbete, algoritmgödande innehåll. KWD stöttar även med idéer och produktion för sociala medier.

Stöd och rådgivning för digitala kanaler

Löpande strategiskt rådgivning kring kommunikation och marknadsföring i digitala kanaler.

Strategier för innehåll och sociala medier.

Ansvar för att ta fram en modell och metod för ett iterativt arbete för löpande lärande och produktion av innehåll för företagets sociala medier.

Metoder och modeller

KWD hjälper SVT med att ta fram metoder för utvärdering av marknadsföringskampanjer i digitala kanaler, samt att implementera metoderna.

Kampanjer i sociala medier

KWD har hjälpt SVT med programmarknadsföring i sociala medier i flera olika kampanjer. Uppdragen har haft varierad karaktär där KWD stått för olika delar av de digitala uttagen. KWD har bistått med koncept- och idéarbete, strategi, innehållsproduktion, annonsstrategi, annonsköp och optimering, utvärdering och uppföljning. KWD har även gjort anpassningar av innehåll framtaget för linjär-TV, bio och utomhusreklam för digital spridning vilket i vissa fall även har innefattat manusarbete och produktion.

Porträtt på Karolina Westerlund

Jag berättar gärna mer om hur vi arbetat med SVT och hur vi kan hjälpa er.

Karolina Westerlund, VD och innehållsstrateg
073 676 33 40 eller karolina@kwdstudio.se

Nästa case

Havredals (2019)

En röst åt det nya varumärket Havredals. Vi har skapat en tonalitet och identitet som passar hela vägen från bakgrundsberättelse till förpackningscopy.